Kiedy nie warto naprawiać uszkodzonej alufelgi?

Naprawa felg aluminiowych

O naprawie uszkodzonych, powyginanych lub popękanych felg aluminiowych niejeden z mechaników samochodowych mógłby napisać obszerną książkę. Warto się jednak zastanawiać, czy tak naprawdę naprawa każdej felgi i wszystkich typów uszkodzeń jest w ogóle sensowna? Może niektóre rodzaje uszkodzeń nie rokują dobrze na trwałość felgi i lepiej zaniechać takiej naprawy? Ostatecznie felgi aluminiowe, nawet te markowe, nie są aż tak kosmicznie drogie, by ryzykować swoje zdrowie i życie korzystając ze zregenerowanych, ale nie do końca pewnych części. Kiedy zatem nie warto podejmować trudu naprawy pogiętej felgi?

[caption id="attachment_528" align="aligncenter" width="200"]felga aluminiowa Felgi aluminiowe w: Felgeo.pl[/caption]

Pierwsza sytuacja to naprawa felg tanich, kupionych od mniej znanych producentów lub z mniej pewnego źródła. Tego typu felgi aluminiowe są znacznie tańsze od markowych produktów, co najczęściej wynika z zastosowania starszej technologii ich produkcji i ma swoje konsekwencje, jeśli chodzi o jakość i wytrzymałość aluminium. Zwykle prostowanie felg tego typu kończy się niepowodzeniem. Jest to konsekwencją mniejszej rozciągliwości i wytrzymałości materiału, co przyczynia się do jego szybkiego pękania. Oczywiście da się naprawić niewielkie zagięcia, ale przy większych uszkodzeniach zdecydowanie lepiej postawić na nowy produkt ze sklepu. Nie warto również naprawiać aluminiowych felg z popękanymi ramionami, szprychami lub innymi wyraźnymi pęknięciami w strukturze alufelgi. Takie uszkodzenia teoretycznie możemy usunąć, jednak w praktyce wytrzymałość alufelgi staje się dużo mniejsza, a przez to ryzyko jej uszkodzenia w czasie jazdy samochodem dużo większe. Zwykle nie naprawia się również felg ze skrzywioną osią.