Oczywistą prawdą jest to, że każdy biznes potrzebuje reklamy – bez niej w dzisiejszych czasach niezwykle trudno byłoby zbudować bazę klientów na tyle dużą, by mógł on swobodnie funkcjonować. Jeśli chodzi o wachlarz metod, jakimi możemy posłużyć się, by dotrzeć do klientów, wybór jest naprawdę szeroki – niewiele z nich daje jednak tak dobre rezultaty, jak programy lojalnościowe, czyli akcje pozwalające klientom zbierać punkty wymienne na prezenty firmowe i atrakcyjne nagrody. Programy lojalnościowe są niezwykle skuteczną metodą, o czym świadczą chociażby wyniki badań rynku, które jednoznacznie mówią, że prezenty firmowe są zachętą na tyle silną, że dobre programy lojalnościowe niemal zawsze pozwalają zbudować bazę oddanych klientów. Klucz do sukcesu jakiejkolwiek akcji tego typu tkwi w atrakcyjności nagród – dlatego też warto zadbać o to, by oferowane w ich ramach prezenty firmowe były naprawdę ciekawe i przydatne dla klientów. W akcjach tego typu bierze większość konsumentów na wszystkich niemal rozwiniętych rynkach świata, co najwięcej mówi nam o tym, jak pozytywne skutki one przynoszą i coraz więcej przedsiębiorców zachęca do sięgnięcia po taką formę promocji.