W dobie rozwoju rozmaitych mediów, w tym społecznościowych, zmienia się również podejście do reklamy i promocji usług rozmaitych firm. W wielu przypadkach marki zastanawiają się, czy inwestycja w klasyczne firmy reklamowe jest jeszcze sensowna. Badania pokazują, że wszystko zależy od tego, w jaki sposób przygotowywane są dane reklamy oraz jaki profil działalności ma konkretna firma.

Jeszcze kilkanaście lat temu, przed dobą internetu, zarówno prasa, jak i radio czy telewizja miały zdecydowanie więcej odbiorców. Dziś to się zmienia, co wpływa równocześnie na zmiany również w zakresie opłacalnych praktyk reklamowych. Sprawdźmy, jakie te zmiany wywarły wpływ na filmy reklamowe dla firm.

filmy reklamowe dla firm

Spot – tylko w telewizji?

Podstawową sprawą jest to, że dziś reklamy w telewizji zdecydowanie się zmieniają. Nikt nie chce oglądać już tendencyjnych filmików, które w dużej części są po prostu wyciszane na czas reklam i ignorowane. Zamiast tego filmy reklamowe dla firm muszą przyciągać uwagę i budować w odbiorcy zainteresowanie oraz zaangażowanie, a także wywoływać czynności zwrotne – np. ciekawość produktów czy usług firmy. Dobrze jest jednak pamiętać, że filmy reklamowe dla firm mogą być dziś puszczane nie tylko w telewizji, ale również w internecie. Pozwalają na to w większości media społecznościowe, portale internetowe czy nawet systemy udostepniające seriale i filmy. Wychodzi więc na to, że dokonały się zmiany w medium, które dostarcza wszystkie reklamy do odbiorców; z tym zmianami idą jednak inne, dotyczące tego, kim są odbiorcy.

Ważna jest forma!

W związku z powyższym niezwykle istotne jest to, aby filmy reklamowe dla firm były przede wszystkim dostosowane do odbiorców. Inaczej skonstruowane powinny być te, które kierowane są do telewidzów na konkretnych kanałach czy w konkretnych godzinach oglądalności, inaczej zaś te, które publikuje się w sieci. Zwrócenie uwagi na to, kim są odbiorcy, pozwala stworzyć filmy reklamowe dla firm idealnie dostosowane do potrzeb i faktycznie korzystne dla danej marki.